Na początku 2018 roku w życie weszły przepisy nakładające na sprzedających opakowania foliowe dodatkową opłatę ekologiczną. Jest ona przymusowo dokładana do ceny reklamówki lub opakowania na wynos. Wymóg ten z jednej strony ma zapewnić finansowanie działań ukierunkowanych na ochronę środowiska. Z drugiej zaś ma zachęcić ludzi do wykorzystywania opakowań wielokrotnego użytku. Ten drugi element jednakowoż nie działa w gastronomii i jest to poważne ograniczenie. Niemniej jednak niektóre firmy zaczęły sobie radzić z tymi wymogami o wiele lepiej, wybierając często tańsze opakowania ekologiczne.
W jaki sposób można motywować do proekologicznego stylu życia?
Przede wszystkim – pomysł. Tym wykazało się wiele firm, które przeszło na opakowania plastikowe lub też zdecydowało się na wykorzystanie bardzo interesujących rozwiązań. Miast sprzedawać reklamówki, dedykowane opakowania dla gastronomii były wkładane w tzw. ekotorby – najczęściej wykonane z płótna. Są one dorzucane do większych zamówień na wynos, a ponadto są świetnym pomysłem promocyjnym dla danej firmy. Coraz więcej podmiotów gastronomicznych wybiera więc opakowania wykonane z wiórów, tektury lub też otrębów, które są uprzednio prasowane w celu uformowania odpowiedniego rodzaju opakowania. Najwięcej rodzajów opakowań znajdziecie pod adresem https://www.lideropakowania.pl/opakowania.html
Czy ekologiczne opakowania dla gastronomii zachęcą klientów?
Trzeba wierzyć, że tak. Jest to dobry krok w kierunku poprawy świadomości społecznej i jeszcze szerszej popularyzacji ekologicznego stylu życia. Opakowania plastikowe stały się passe i w tej chwili większą uwagę zwraca się na nowe rozwiązania w dziedzinie opakowań spożywczych.